Badane przedsiębiorstwa stosują całą gamę mierników finansowych, dokonując oceny efektów działania firmy jako całości. W niewielkim jednak stopniu (najeżę-
ściej w odniesieniu do kadry kierowniczej najwyższego szczebla) mierniki funkcjo-nowania organizacji powiązane są z wynagrodzeniami, pomimo że większość re-spondentów wymienia sytuację finansową firmy jako istotny czynnik kształtowania wynagrodzeń.
Niewiele firm wykorzystuje szeroko stosowaną w krajach wysoko rozwiniętych koncepcję taryfikatora o niewielkiej liczbie kategorii zaszeregowania i szerokich przedziałach płacowych (broadbanding), który stwarza warunki do znacznie większej elastyczności wynagrodzeń. Wydaje się, iż wobec deklarowania przez większość organizacji wykorzystywania koncepcji płacy za wyniki, zastosowanie bro- adbandingu pozwoliłoby silniej uzależniać wynagrodzenia od osiąganych efektów, a także sprzyjałoby lepszemu wykorzystaniu modelu płac wg kompetencji.
Leave a reply