w jaki sposób postępowała,

– czy sama wymyśliła daną koncepcję, czy też ktoś inny zlecił jej realizację zadania,

– czy pracowała sama, czy w zespole, czy pomysły zaczerpnęła z literatury przedmiotu, czy też dyskutowała na ten temat z innymi pracownikami,

– czy najpierw przeprowadziła analizę dotychczasowych procesów biurowych, czy też opracowała swą koncepcję wyłącznie na podstawie przemyśleń teoretycznych,

– czy jej propozycje od razu zostały zaakceptowane, czy musiała je przeforsować,

– i jeszcze wiele innych rzeczy

W ten sposób uczestnicy zyskują pierwsze materiały, na podstawie których mogą przygotować przekonujące ustne prezentacje, a następnie życiorysy. Poznają ponadto użyteczną metodę, dzięki której mogą nawet bez pomocy konsultanta pracować nad ustaleniem swych umiejętności. Prowadzenie dyskusji kolejno przez każdego z uczestników pozwala zorientować się, czy zrozumieli omawianą technikę. A fakt, że przedstawiane osiągnięcia często wywierają silne wrażenie na innych osobach, znacznie wzmacnia poczucie własnej wartości uczestników.

Czego nie potrafię – ustalenie swych słabych stron. Wszyscy wiedzą, że tematem rozmowy kwalifikacyjnej są nie tylko osiągnięcia i umiejętności kandydata, lecz również jego słabe strony. Nawet jeżeli nazywa się je eufemistycznie obszarami rozwoju, to i tak większość uczestników martwi się, w jaki sposób ominąć pytania na ten temat. Z doświadczenia wiem, że uczestnicy na ogół nie orientują się ani w swych wadach, ani zaletach, ale chcą się dowiedzieć, co powinni mówić podczas rozmowy kwalifikacyjnej, by nie zaszkodziły im ich prawdziwe lub rzekome mankamenty. Rozpoczynając dyskusję, przedstawiam swoją opinię na ten temat13 i proszę obecnych, by równie krytycznie podeszli do swych słabych stron, jak to czynili w wypadku cech pozytywnych. Każdy otrzymuje arkusz roboczy, na którym ma opisać trzy doznane porażki oraz przeanalizować ich przyczyny. We wspólnej dyskusji ustalamy typowe słabe strony każdego uczestnika i zastanawiamy się, jak powinien się z nimi uporać oraz jakich zadań raczej powinien unikać.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>