Zarządzanie kampanią poszukiwania pracy

Ostatnią godzinę szkolenia przeznaczam na wyjaśnienie uczestnikom zasad korzystania z segregatora z materiałami dotyczącymi szukania pracy. Na początku zajęć proszę ich o przynoszenie ze sobą wszystkich materiałów, wskutek czego zwykle szybko widać nieład panujący w większości segregatorów. Opracowujemy przykładową strategię poszukiwania pracy dla jednego z uczestników. Ustalamy, ile czasu może poświęcić na szukanie pracy, które metody szukania pracy uważa za najlepsze dla siebie i jaki obrałby sposób postępowania. Na zakończenie uczestnicy w małych grupach opracowują strategie szukania pracy dla wszystkich obecnych, po czym wspólnie je omawiamy. Uporządkowane chronologicznie materiały są wpinane do segregatorów.

Zależy mi na tym, by po zakończonym szkoleniu klienci nie tylko posiadali silną motywację do działania, mieli dobrze przygotowane dokumenty i dysponowali koncepcją kampanii poszukiwania pracy, lecz również zdążyli już przy wsparciu z mojej strony podjąć pierwsze działania. Doświadczenie uczy, że prawdziwe trudności pojawiają się zwykle po zakończeniu zajęć, gdy klient siedzi w domu przy biurku i musi przystąpić do akcji. Z tego powodu uczestnicy zawsze uznają dyskusję nad początkową fazą kampanii i ustalenie pierwszych posunięć za istotną pomoc. Każdy po kolei przedstawia uczestnikom swoją strategię poszukiwania pracy i plan działania, a koledzy wraz ze mną podsuwają mu nowe pomysły.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>