Co potrafię i jaki jestem – dwuminutowa autoreklama

Szkolenie rozpoczyna przygotowanie dwuminutowej autoreklamy, co umożliwia poruszenie wielu ważnych tematów i przełamanie nieśmiałości uczestników. Uczą się oni skutecznej autoprezentacji na potrzeby przyszłych rozmów kontaktowych i kwalifikacyjnych. Poznają nawzajem swoje mocne i słabe strony, a także obawy. Jednocześnie zauważają, że słabe punkty w ich biografiach zawodowych nie różnią się zbytnio od słabych punktów w biografiach innych osób, a zatem nie muszą stanowić nieprzezwyciężonej przeszkody na drodze ku zdobyciu zatrudnienia. Dowiadują się, że można łatwo nauczyć się przygotowania dobrej i szczerej prezentacji własnej kariery, umiejętności, sukcesów i celów, którą można wykorzystać zarówno podczas rozmowy kwalifikacyjnej, jak i rozmów kontaktowych w trakcie kampanii poszukiwania pracy. Najważniejszym osiągnięciem na tym etapie zajęć jest wzmocnienie poczucia własnej wartości uczestników i zmiana ich sposobu patrzenia na świat. Powinni oni skupić się na swych szansach na rynku pracy, a nie zajmować się swymi domniemanymi wadami, które ich zdaniem utrudnią im zdobycie nowej posady.

Ćwiczenie to jest dla mnie dobrą okazją, by – odwołując się do poznawanych stopniowo różnorodnych słabości, obaw i biografii zawodowych uczestników – poruszyć od razu na początku niemal wszystkie tematy wiążące się z poszukiwaniem zatrudnienia. Budzi to zainteresowanie klientów i prowadzi do ożywionego uczestnictwa w zajęciach oraz dyskusji.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>