Telefoniczna „gorąca linia” stanowi rodzaj stałego wsparcia dla uczestników programu outplacementu i można ją zorganizować wówczas, gdy rzeczywiście potrzebują oni pomocy. Często wystarczy udzielić rozmówcy krótkiej informacji, czasem chciałby się on tylko upewnić co do słuszności zaplanowanych działań. A czasami niezbędna jest krótka rozmowa, by pomóc mu przezwyciężyć trudne chwile.
Wewnętrzny ośrodek outplacementu. Przyczyny tworzenia wewnętrznego ośrodka outplacementu. Pan Werner jest zdenerwowany. Kierownictwo przedsiębiorstwa właśnie go poinformowało, że do połowy przyszłego roku trzeba zlikwidować 6 miejsc pracy w całej firmie. Jest dyrektorem działu, w którym pracuje około 34 pracowników, więc to jego szczególnie dotyka ta decyzja, tym bardziej że podlegają mu także oddziały terenowe, od których ma się zacząć proces zwolnień. Już od dłuższego czasu zapowiadano stopniową redukcję zatrudnienia, ale ani kadra kierownicza, ani pozostały personel nie orientowali się, kiedy nastąpią pierwsze wypowiedzenia.
Nie dalej niż przed kilkoma tygodniami kierownictwo przedsiębiorstwa solennie zapewniało pracowników, że czyni wszystko, by jeszcze przez dłuższy czas utrzymać miejsca pracy. A trzy tygodnie później poinformowało ich znienacka, że w ciągu najbliższego roku zwolnionych zostanie 2% personelu, przede wszystkim w wyniku łączenia ze sobą oddziałów terenowych. Pan Werner jest pewien, że dział personalny również został zaskoczony powyższą decyzją i nie potrafi zaproponować takiej koncepcji realizacji planu, by nie ucierpiała na tym produktywność przedsiębiorstwa. Postara się zatem przekonać ich, że w żadnym wypadku zwolnienia nie mogą dotknąć jego działu.
Leave a reply