Omawia się podczas nich proces realizacji zaleceń otrzymanych podczas szkolenia, analizuje pojawiające się problemy, dopasowuje dokumenty aplikacyjne do konkretnych wymogów, ćwiczy rozmowy kwalifikacyjne, koryguje wytyczone cele. Spotkania pełnią również funkcję społeczną: ich zadaniem jest podniesienie na duchu pracowników znajdujących się w trudnej sytuacji i podtrzymanie obudzonej w nich podczas szkoleń gotowości do zmian. Jeśli korzysta się z usług kilku konsultantów, trzeba zadbać o to, aby zapewnić klientom ciągłość fachowej opieki i strategii doradzania. Jest to szczególnie ważne, jeżeli porad udzielają zarówno wewnętrzni, jak i zewnętrzni konsultanci. Z własnego doświadczenia wiem, że gdy różne grupy doradców udzielają klientom wskazówek znacznie różniących się między sobą pociąga to za sobą opłakane skutki. Jeżeli przedsiębiorstwo decyduje się na wybór takiej formy doradztwa, konsultanci zewnętrzni powinni regularnie przeprowadzać szkolenie w firmie w celu ujednolicenia charakteru porad.
Krótkie warsztaty. Ośrodek outplacementu powinien oprócz szkoleń oferować również krótkie warsztaty poświęcone zagadnieniom poruszanym w ramach programu outplacementu. Takie warsztaty można zorganizować, gdy klienci zdobędą już pierwsze doświadczenia praktyczne, można wtedy omówić te doświadczenia i pogłębić wiadomości przekazane na szkoleniu. Warsztaty można też poświęcić omówieniu strategii dla poszczególnych grup pracowników, np. strategie poszukiwania pracy dla sekretarek lub sposoby nawiązywania kontaktów z firmami rzemieślniczymi przez pracowników, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w wykonywaniu określonych czynności, ale nie mają wymaganych dziś kwalifikacji formalnych. Można także ćwiczyć prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych, korzystając z kamery wideo albo stosując metodę ośrodków oceny (assessment center).
Leave a reply