Pozyskiwanie ofert pracy

Oprócz poszukiwania ofert pracy w gazetach i Internecie przedsiębiorstwo może zwrócić się z propozycją współpracy do innych firm. Należy wystosować do nich list, w którym zostanie wyeksponowana korzyść, jaką daje taka współpraca – możliwość nieodpłatnego wyboru pracowników bez konieczności angażowania pośredników lub doradców personalnych.

W liście trzeba również zwrócić uwagę, że ten sposób postępowania nie zastępuje doradztwa w zakresie rekrutacji personelu, pozwala jednak nawiązać kontakt z potencjalnymi pracownikami bez organizowania konkursu. Jeśli wie się, jakie są koszty sformalizowanych konkursów, można zrozumieć, dlaczego pracodawcy potrafią docenić tego rodzaju ofertę. Do listu warto dołączyć skrócone życiorysy pracowników (wyłącznie za ich zgodą), by ułatwić adresatowi wstępną selekcję kandydatów.

Pozyskiwanie nowych ofert pracy wymaga sporych wysiłków, a ponadto nie każdy pracownik przedsiębiorstwa lub student nadaje się do tego zajęcia. Dobranie odpowiednich kandydatów do tej pracy i staranne ich przeszkolenie jest tym bardziej ważne, że będą oni nie tylko pomagać klientom ośrodka, lecz również kształtować wizerunek przedsiębiorstwa.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>