Podobnie o kryteriach premiowania wypowiada się T. Oleksyn. W opinii autora: premiuje się wybrane, ważne kryteria, których nie powinno być więcej niż 2-3,
kryteria i zadania premiowe powinny być realne, możliwe do spełnienie należy premiować tylko te grupy zawodowo-kwalifikacyjne, które rzeczywiście mają wpływ na realizację danego zadania, i odwrotnie – pracownikom trzeba wyznaczać takie zadania, które są w zasięgu ich możliwości,
t kryteria i warunki premiowe powinny być znane pracownikom przed rozpoczęciem okresu, za który premia jest naliczana i rozliczana. W regulaminach premiowania tworzy się takie rozwiązania, po spełnieniu których pracownik powinien otrzymać ustaloną wielkość premii. Kryteriami premiowania najczęściej są zadania dotyczące ilości, jakości i terminowości pracy oraz udziały w zyskach, a także oszczędności kosztów przy wytwarzaniu produktów i usług oraz poprawa wskaźników ekonomiczno-finansowych. W praktyce premiuje się niekiedy tych, którzy przyczyniają się do pozyskania nowego, istotnego dla wyników firmy klienta. Ponadto wśród specjalistów ugruntowuje się pogląd dotyczący premiowania tych pracowników, którzy plasowali się najwyżej w formalnej ocenie rocznej lub półrocznej. Takie rozwiązanie przynosi wiele korzyści. Po
Leave a reply