Z perspektywy konsultanta

Wobec nierzadko słabej motywacji uczestników do udziału w zajęciach najważniejszym zadaniem konsultanta jest jak najszybsze przekonanie ich, by przestali rozpamiętywać to, jak wobec nich zachowało się przedsiębiorstwo, a skierowali swoją uwagę na możliwości działania poza firmą. Jeżeli otrzymali już wypowiedzenie, muszą podjąć wysiłek psychicznego rozstania się z przedsiębiorstwem i skoncentrować się na przyszłości. Jeżeli zwolnienie dopiero im grozi, zadanie konsultanta jest zdecydowanie trudniejsze. Uczestnicy żywią uporczywą nadzieję, że akurat ich zwolnienia ominą. Podczas pierwszego spotkania konsultant nie omawia zatem metod poszukiwania zatrudnienia, lecz przede wszystkim stara się zmienić nastawienie uczestników. Musi nie tylko umieć ukazać im możliwości dokonania zmian we własnym życiu, ale i obudzić w nich zainteresowanie zmianami. Jednocześnie uczestnicy muszą uświadomić sobie, że – na przekór wszelkim obawom – mają szanse na dalszą karierę zawodową.

Kolejnym zadaniem, jakie stoi przed konsultantem, jest uporanie się z niewłaściwymi oczekiwaniami uczestników odnośnie do usług outplace- mentowych. Trzeba im wytłumaczyć, że nie chodzi o zdobycie wiedzy

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>