Ważną usługą świadczoną przez ośrodek outplacementu jest codzienna analiza ofert pracy zamieszczanych w regionalnych i ogólnokrajowych gazetach oraz w Internecie. Często wysuwany zarzut, że poszukujący pracy sami mogliby analizować oferty, można bez trudu odeprzeć, wskazując na kolosalną liczbę informacji, które trzeba przejrzeć, wiążące się z tym koszty oraz czas, jaki trzeba poświęcić temu zajęciu. Znajdujący się w okresie wypowiedzenia klienci nie mają czasu w nadmiarze, dlatego pomoc ośrodka pozwala im skoncentrować wysiłki na działaniach bezpośrednio związanych z poszukiwaniem pracy. Racjonalne prowadzenie kwerendy wymaga, by pracownicy serwisu odbyli szczegółowe rozmowy z klientami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także by zostali starannie przeszkoleni w analizowaniu ofert pracy.
Klienci muszą być na bieżąco informowani o wolnych stanowiskach. Można to robić za pośrednictwem biuletynu ośrodka outplacementu, intranetu lub ogłoszeń regularnie wywieszanych w najbardziej uczęszczanych miejscach w firmie, pamiętając o systematycznym kontrolowaniu zamieszczanych tam informacji. Do tego zajęcia nie trzeba zatrudniać konsultanta z zewnątrz, mogą je wykonywać osoby z firmy pracujące w ośrodku, można też skorzystać z odpłatnej pomocy studentów lub powierzyć to zadanie praktykantom.
Leave a reply