Ćwiczenie dwuminutowej autoreklamy w grupie

Wszyscy szybko zauważają, że w omawianym wystąpieniu powyższe punkty nie zostały dopracowane. Na przykładzie pierwszego uczestnika wyjaśniam, jak można było dokonać lepszej prezentacji. Za pomocą wnikliwych pytań uściślamy powody zmiany zawodu łub miejsca zamieszkania, wyboru studiów, długiego studiowania albo pobytów za granicą. W trakcie rozmowy z pierwszym uczestnikiem staje się jasne, które aspekty swego życia uważa za nieistotne, a które za niedobre. Widać też, że się boi, iż jego doświadczenia zawodowe są niewiele warte.

Ćwiczenie dwuminutowej autoreklamy w grupie ma jedną wielką przewagę nad ćwiczeniem przeprowadzanym jedynie w towarzystwie konsultanta w trakcie programu outplacementu indywidualnego. Gdy podczas spotkania z klientem zadaję mu wytrwale pytania, co właściwie należy do zadań dyrektora ds. marketingu i jak wypełniał swe zadania, może on uznać moje zachowanie za dowód słabej orientacji w tej dziedzinie. Na szkoleniu zaś odkrywa, że jest zasypywany pytaniami ze wszystkich stron. Założenie, że podanie nazwy funkcji jest równoznaczne z informacją, jakie zadania wykonywał, jest wyraźnie fałszywe. Często okazuje się, że:

– stanowiska w różnych przedsiębiorstwach są w różny sposób zorganizowane, zadania wykonywane na poszczególnych stanowiskach mogą być odmienne z racji branży, produktu lub sytuacji przedsiębiorstwa,

– w małych i średnich przedsiębiorstwach trzeba nierzadko realizować zadania w szerszym zakresie niż w wielkich firmach, gdzie zasadą jest ścisły podział obowiązków, – amerykańskie koncerny postępują inaczej niż średniej wielkości firma z Południowej Westfalii.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>