Ostatnia metoda, jaką polecam podczas szkolenia, to zamieszczenie ogłoszenia o poszukiwaniu pracy. Najpierw jak zwykle omawiamy doświadczenia uczestników pod tym względem. Z reguły jest ich niewiele i nie są najlepsze. Następnie uczestnicy wybierają z bieżącej prasy ogłoszenia, które uważają za dobre lub złe. Analizujemy ich formę i treść, a także sprawdzamy, czy autor danego anonsu zamieścił go w odpowiednio dobranej gazecie. Przedstawiam ciekawe przykłady ogłoszeń o poszukiwaniu pracy
– 1 informuję o kosztach i możliwościach publikacji w rozmaitych mediach. W rozdawanych im segregatorach słuchacze znajdą materiały informacyjne na temat różnych czasopism oraz leksykonów branżowych, które pomogą im podjąć decyzję, gdzie najlepiej zamieścić odpowiedni anons.
Wspólnie zastanawiamy się, jak można sformułować takie ogłoszenie. Następnie polecam słuchaczom utworzyć grupy i opracować odpowiedni anons dla każdego z obecnych. Omawiamy rezultaty, by po zakończeniu zajęć każdy z uczestników dysponował dobrym wzorcem ogłoszenia o poszukiwaniu pracy.
Leave a reply