Oprócz programu outplacementu grupowego należy zaoferować pracownikom również konsultacje indywidualne. Wstępne spotkanie przebiega według zwykłego schematu. Konsultant stara się uzyskać jak najwięcej informacji o sytuacji klienta (wykształcenie, ukończone kursy i szkolenia, doświadczenia zawodowe, umiejętności dodatkowe, cele zawodowe, rodzaj oczekiwanej pomocy). Posługuje się przy tym kwestionariuszem dostosowanym do sytuacji przedsiębiorstwa. Konsultant od razu uprzedza klientów, że te informacje pomogą mu w udzieleniu porady, jednak mogą oni skorzystać z jego pomocy również wtedy, gdy odmówią ich podania. Muszą także potwierdzić wyrażenie zgody na przechowywanie ich danych na osobnym formularzu. Celem pierwszego spotkania konsultacyjnego jest udzielenie klientowi wskazówek co do wyboru najlepszych dla niego ofert ośrodka outplacementu. Równie ważną rzeczą jest wzbudzenie zaufania-, klienta, a także skorygowanie jego nierealnych oczekiwań wobec możliwości ośrodka outplacementu.
Read more